Založ si blog

Putin je monštrum, ktoré zabíja civilistov v mene svojej ideológie.

Rusi žijúci na Slovensku prišli pred ruské veľvyslanectvo v Bratislave vyjadriť svoj názor na ruského prezidenta Vladimira Putina. Rozhodli sa nemlčať. „Zhruba 50 odvážnych Rusov sa postupne vystriedalo pri mikrofóne a jeden po druhom čítali mená zabitých Ukrajincov a znásilnených Ukrajiniek.“ Zdroj rusi-vystupili-proti-putinovi

Reportéri sa ich pýtali, čo si myslia o Putinovi a jeho vojne na Ukrajine?

Mária, 30 ročná  fotografka sa vyjadrila, že asi pred dva a pol rokom ušli s manželom pred tým, čo robí v Rusku Putin. Podľa nej je Putin reprezentant zla. „Postupnými krokmi sa z neho stalo monštrum, ktoré zabíja civilistov v mene svojej ideológie.“ K tomu ešte dodala sú ľudia, ktorí chápu, kto je Putin, ale boja sa hovoriť. „Boja sa, pretože vedia, že môžu ísť do väzenia aj za ukrajinskú vlajku, aj za to, keď prídu na námestie s prázdnym papierom. Ak nebudeme nič robiť, tak sa nič nezmení. Chcela by som, aby sa vojna hneď skončila a aby už nemusel zomrieť ani jeden človek. Verím, že Ukrajina zvíťazí. Sláva Ukrajine! A čo by som odkázala Slovákom, ktorí majú radi Putina? Že asi nevedia, čo je to za človeka. Nežili v Rusku.“

Jurij,72 ročný novinár povedal, že na Putina mal už pred inváziou rovnaký názor, ako má dnes. Pre neho je to zlodej, masový vrah a páchateľ vojnových zločinov. „Ľudia v Rusku sa už boja. Predtým aj vystupovali proti režimu, ale odkedy Putin v roku 2019 rozpútal totálne represie, odkedy prijali zákony, na základe ktorých vás môžu zavrieť, ak napríklad len napíšete kritický komentár voči režimu na sociálne siete, tak odvtedy sa už boja. Keď sa budete báť, prehráte.“ Svoju reč ukončil odkazom pre Slovákov, ktorí velebia Putina, „nech idú do Ruska.“

Fjodor, 46 ročný učiteľ sa vyjadril, že na Slovensko prišli práve preto, že v Rusku už nemohli slobodne žiť.Mám v Rusku známych, ktorí otvorene prezentujú svoje názory. Viacerí z nich však už za to aj sedia vo väzení. Iní ľudia, keď toto vidia, sa rozhodli radšej mlčať.“ K tomu ešte dodal „Ideálne by bolo, ak by Ukrajina získala naspäť svoje územie vrátane Krymu a Donbasu. Svoj názor ukončil aj odkazom pre Slovákov, ktorí velebia Putina, že im nerozumie. „Predpokladám, že to sú ľudia, ktorí nevedia vyriešiť svoje vlastné problémy a túžia po vláde silnej ruky, pretože dúfajú, že tá im nejako pomôže. Takí ľudia sú všade, v Rusku, na Slovensku, ale aj inde v Európe.“

Rovnakú otázku, akú položili reportéri Rusom žijúcim na Slovensku, som položil aj ja 13.2.2023 mladému študentovi žijúcemu v Košiciach – napísal som o tom aj tento blog blog.pravda.sk – študent na moju otázku povedal toto: „Ja som z toho celý nešťastný a nechápem, čo tou vojnou chcú naši čelní predstavitelia získať? Osobne mám na Ukrajine veľa priateľov a je mi smutno z toho, keď vidím ako sa dennodenne musia ukrývať v krytoch a báť sa o svoje životy.“ K tomu ešte dodal, „väčšina nášho národa chce mier, ale nevie pochopiť prečo sa ruský národ voči tomu bezpráviu nevie postaviť?!“ Nato som mu položil ďalšiu otázku: Predstavte si, žeby ste boli teraz doma v Rusku a prišlo by Vám predvolanie, že musíte ísť na front, čo by ste spravili? Okamžite mi odpovedal, že „najskôr by sa psychický zrútil.“ Ja som mu nato povedal: Ak by mňa niekto posielal na tú bratovražednú vojnu, tak by som ani minútu neváhal a toho človeka by som zastrelil, (tým som myslel priamo Putina) potom nech by si už so mnou robili čo chcú, ale mne by to už praktický bolo jedno, či ma niekto zastrelí na Ukrajine alebo ma popravia moji vlastní. Mladík mi nato povedal, že „s najväčšou pravdepodobnosťou by spravil to isté aj on.“ (Samozrejme, že som sa nato pozeral tak, že inak sa dá k tomu zaujať svoje stanovisko, keď momentálne žije v slobodnej krajine a inak by musel reagovať, ak by bol doma v Rusku). No a podobne je to aj s tými demonštrujúcimi Rusmi žijúcimi u nás na Slovensku. Nepochybujem o tom, že je hodne Slovákov, ktorí na ich protest zareagovali asi takto, tú vyskakujú, ale doma by ani slovko necekli, a tu chcú iba naoko dokázať, že sa im tá Putinova vojne na Ukrajine vôbec nepáči a chcú, aby sa čím skôr skončila a bol by opäť mier. – Lenže pre

takých ľudí mám takýto odkaz, nie každý človek musí byť taký zbabelý ako sú oni, že aj keď vidia, že vo svete sa deje bezprávie, tak sú zalezení ako myši v dierach a radšej ani nemuknú lebo čo by si o nich pomysleli ich susedia, a nie ešte široká verejnosť.

Veď nakoniec ani nemusím nikam ďaleko chodiť – vložím sem názor jedného z čitateľov, ktorý v debate pod mojim blogom z 13.2.2023 napísal toto: „Veď sa opýtaj 19 ročného Slováka vymeníš mobil za frontu? Pošle ťa. Čo sa pýtaš mladých a neskúsených ,opýtaj sa skúsenejších životom. Keď si spomeniem aký som bol v 19, je mi do plaču. Opýtaj sa tých, čo na Donbase majú zničené domy, vyvraždené rodiny. Nepíš tu bludy. Rusko po nekonečných rokovaniach o vraždení a ničení Donbasu správne pristúpilo k útoku na Banderistov, Azov, fašistov. Keby Putin dnes zomrel, vždy mu dám za pravdu, že na tých Banderistov udrel. NIKDY to Rusku nebudem vyčítať, tak ako Američanom LEN Kórejsku vojnu. Ostatné tým americkým vrahom po celom svete budem VŽDY vyčítať. Keď niektorí tu nechápu, že to je pomalý útok na Rusko, nebudem nikoho nasilu presvedčovať. Nechápu tu mnohí, že kto zničil Irak, Afganistan, Lýbiu, Sýriu a iné krajiny. Či Vietnam,Laos, Kambodža, Chile, Guatemala, Irán s Mosadekom. Keď niekto nechápe kto je agresor a kto chráni svoju národnostnú menšinu, je skutočne zbytočné sa s tým zaoberať. NIKTO nevie vysvetliť čo americké vojská robia v Sýrii?“ – Na jeho názor som zareagoval takto: „Podľa Tvojej reakcie usudzujem, že Ty si si tu v debate neprečítal žiadny z mojich príspevkov, inak by si pochopil, že komu dávam za vinu tú vojnu na Ukrajine. Putin je teraz pre Západ resp. už pred začiatkom vojny bol panáčikom na špagátiku s ktorým si NATO a USA robili presne to, čo chceli a aj to dosiahli.“

PS

Dúfam, že čitatelia moju poslednú vetu pochopia, ale ak by sa predsa len našiel niekto menej chápavý, veľmi rád sa mu k tomu vyjadrím. Avšak vopred upozorňujem, že na primitívne príspevky reagovať nebudem.

Američania zobuďte sa, Biden nie je pápež, aby bol doživotne prezidentom!

06.03.2024

Americký prezident je chorý a ďalšie štyri roky v úrade nevydrží. Američania sa o tom mohli presvedčiť na jeho nedávnej tlačovej konferencii v Bielom dome pôsobil tam úplne dezorientovane a vystrašene hľadel do prázdna. Nové video Joea Bidena vyvolalo v X komunite hrôzu. Ako je možné, že demokrati chcú tohto muža v Bielom dome ďalšie štyri roky? –Niektorí [...]

Pán Matovič, Rómov môžete oklamať iba raz, ale oni Vám to do smrti nezabudnú!

04.03.2024

Podľa Únie Rómov dostalo OĽANO za predošlé a aktuálne obdobie viac ako 30 miliónov zo štátneho rozpočtu. „Má ich aj vďaka tisíckam rómskych hlasov. V ostatných voľbách by sa ani nedostal do parlamentu, keby neoklamal svojich rómskych voličov. Matovič vládne týmto peniazom, Oľano je strana pár ľudí, nemá skoro žiadne náklady na činnosť tak nech sa [...]

Pani prezidentka, stretnite sa s Putinom a požiadajte ho, aby ukončil vojnu na Ukrajine

03.03.2024

Podľa Vás najrýchlejšia cesta k mieru vedie cez ruského prezidenta Vladimira Putina, keď svojim jednotkám nariadi odísť z Ukrajiny, „nie tým, že mu dávame nádej na víťazstvo a akceptáciu“. Zdroj caputova-reaguje-na-blanarovo-stretnutie-s-lavrovom Pani prezidentka, nemusíte mať obavu z toho, že za stretnutie s Putinom by Vás mohli kritizovať Spojené štáty [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Realista1

Keď vidím nedostatky, poukážem na ne, hoci si veľmi dobre uvedomujem, že hlavou múr nikdy neprebijem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 151
Celková čítanosť: 419957x
Priemerná čítanosť článkov: 2781x

Autor blogu