Založ si blog

Dnes som mladému ruskému študentovi položil otázku… (rozumej 13.2.2023)

…mladému ruskému študentovi (19) som dnes popoludní položil otázku: Prepáčte, môžete mi úprimne povedať váš názor na Putinovú vojnu na Ukrajine? Jeho slová ma dojali. Videl som na ňom a aj som to cítil, že hovoril naozaj úprimne: „Ja som z toho celý nešťastný a nechápem, čo tou vojnou chcú naši čelní predstavitelia získať? Osobne mám na Ukrajine veľa priateľov a je mi smutno z toho, keď vidím ako sa dennodenne musia ukrývať v krytoch a báť sa o svoje životy.“ K tomu ešte dodal, „väčšina nášho národa chce mier, ale nevie pochopiť prečo sa ruský národ voči tomu bezpráviu nevie postaviť?!“ Nato som mu položil ďalšiu otázku: Predstavte si, žeby ste boli teraz doma v Rusku a prišlo by Vám predvolanie, že musíte ísť na front, čo by ste spravili? Okamžite mi odpovedal, že „najskôr by sa psychický zrútil.“ Ja som mu nato povedal: Ak by mňa niekto posielal na tú bratovražednú vojnu, tak by som ani minútu neváhal a toho človeka by som zastrelil, potom nech by si už so mnou robili čo chcú, ale mne by to už praktický bolo jedno, či ma niekto zastrelí na Ukrajine alebo ma popravia moji vlastní. Mladík mi nato povedal, že „s najväčšou pravdepodobnosťou by spravil to isté aj on.“ (Samozrejme, že som sa nato pozeral tak, že inak sa dá k tomu zaujať svoje stanovisko, keď momentálne žije v slobodnej krajine a inak by musel reagovať, ak by bol doma v Rusku).

K nášmu stretnutiu došlo v Kavečanoch pri chate Hrešná, bol som sa tam prebehnúť na bežkách a on sa tam vybral na pešiu túru. (Z pochopiteľných dôvodov nemôžem sem vložiť jeho fotografiu, s najväčšou pravdepodobnosťou by ju administrátor vymazal a za ďalšie nikto nemôže zaručiť jeho bezpečnosť, ak by ho takto videli osoby, ktoré sú poverené špicľovaním a na takých ľudí striehnu ako jastraby).

Takýto milý a prítulný kocúr mi dnes popoludní robil spoločnosť pri chate Hrešná v Kavečanoch:

Vkladám sem aj fotografie z mojej dnešnej túry:

Tu na tomto mieste som sa rozprával s tým mladým ruským študentom…

DODATOK

Dnes 14. 2. 2023 boli ideálne podmienky na bežkovanie, po celý deň bola jasná obloha a slnko hrialo tak, ako keby už bol prvý letný deň. A o krásne zážitky ma nepripravili ani štrajkujúci vodiči MHD Košice.

Ku mojim včerajším zážitkom vkladám sem aj zopár fotografii z dnešnej lyžovačky (pri chate Hrešná v Kavečanoch).

Čaputová podporila zbierku na muníciu

20.04.2024

Musím uznať, že je to z jej strany pekné gesto, no zároveň som na pochybách, či takto nespravila skôr preto, aby sa pred Západom ešte viac zviditeľnila. Neviem, či sa pochválila tým, že do tej zbierky prispela aj ona zo svojho platu desiatkami resp. státisícmi eur? Podľa mňa by to bol z jej strany podstatne lepší vzor pre Slovákov a zároveň výzva aby do [...]

Ukrajina je veľmi požadovačná

19.04.2024

My Slováci sme tak mierumilovný a tolerantný národ, že nás zneužívajú nielen naši politici, ale ešte si nechávame s prepáčením srať na hlavu aj europarlamentom a Spojenými štátmi americkými. Čokoľvek nám nadiktujú – hlavne vláde a parlamentu, tak sa im vo všetkom snažia vyhovieť, a to aj napriek tomu, že vo voľbách resp. pred voľbami nám [...]

Američania zobuďte sa, Biden nie je pápež, aby bol doživotne prezidentom!

06.03.2024

Americký prezident je chorý a ďalšie štyri roky v úrade nevydrží. Američania sa o tom mohli presvedčiť na jeho nedávnej tlačovej konferencii v Bielom dome pôsobil tam úplne dezorientovane a vystrašene hľadel do prázdna. Nové video Joea Bidena vyvolalo v X komunite hrôzu. Ako je možné, že demokrati chcú tohto muža v Bielom dome ďalšie štyri roky? –Niektorí [...]

Tunde Onakoya

Nigérijský šachista prekonal rekord, na Times Square hral šach cez 58 hodín

20.04.2024 17:26

Tunde Onakoya dúfa, že sa mu vďaka tomuto výkonu podarí zhromaždiť milión dolárov na podporu vzdelávania detí v Afrike.

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Realista1

Keď vidím nedostatky, poukážem na ne, hoci si veľmi dobre uvedomujem, že hlavou múr nikdy neprebijem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 152
Celková čítanosť: 429113x
Priemerná čítanosť článkov: 2823x

Autor blogu