Založ si blog

Vedcom nestačilo čo napáchal Covid 19 počas 3 rokov

Teraz nás vedci varujú pred hrozbou, ktorá môže preskočiť zo psov na ľudí a vyvolať ďalšiu pandémiu. Paradoxom je, že práve vedcami bolo niekoľko psov zámerne infikovaných kmeňom H3N2 v laboratóriu a u všetkých sa zistilo, že trpia viacerými príznakmi.

Verzia vtáčej chrípky s názvom H3N2 bola prvýkrát infikovaná u psov okolo roku 2006. Odvtedy sa u psov etablovala a vyvinula sa do formy prispôsobenej cicavcom. Vedci sa však už dlho obávajú, že ak by sa vírus dokázal etablovať medzi cicavcami, mohol by sa premeniť na kmeň, ktorý môže prejsť z cicavca na cicavca vrátane ľudí. „Naše výsledky ukázali, že psy môžu slúžiť ako medzičlánky na adaptáciu vírusov vtáčej chrípky na ľudí,“ píše sa v článku zverejnenom v časopise eLife.

„Ľudia nemajú imunitu voči chrípkovým vírusom z rodiny H3, varovali autori štúdie s tým, že protilátky z už existujúcich chrípkových injekcií a chrípkových kmeňov by proti psej chrípke nefungovali.“ Zdroj Vedci-varuju-pred-hrozbou–ktora-moze-preskocit-zo-psov-na-ludi–Ma-potencial-vyvolat-dalsiu-pandemiu

Čínski vedci to uzavreli nasledovne  „Nepretržitý dohľad koordinovaný s hodnotením rizika vírusov psej chrípky je nevyhnutný.“

Osobne proti psom nič nemám, opak je pravdou, od malička som túžil mať vlastného psa a keď som mal 15 rokov, tak mi náš lesník za moje brigádovanie v lese daroval osem mesačného psíka. Keď som ho doviedol domov moja teta – mamina najstaršia sestra – povedala, že už len pes nám chýba v dome! Nestačí, že sa musím starať o vás štyroch, tak ešte mi privedieš na krk aj psa! (Mal som resp. ešte mám 3 bratov – teta sa o nás starala po smrti našich rodičov). Teta povedala, aby som ho niekomu predal alebo daroval. Tak som ho odviedol takmer na koniec obce k jedným starkým, ktorí vlastného psa nemali, podarilo sa mi ich presvedčiť aby si ho nechali, oni na oplátku, aby to nebolo úplne zadarmo, tak mi za neho dali 5 Kčs. Keď sa ma bratia spýtali kde je pes, tak som im popravde povedal ako som sa ho „zbavil“. Všetci traja sa začali rehotať, že som ho tak lacno predal, vôbec nepochopili, že ak by som k tomu nebol nútený, tak ho nikdy nikomu nepredám.

Ale keď teraz vidím ako sa niektorí psičkári správajú k svojim štvornohým miláčikom, že s nimi vylihujú v posteli a dokonca sa ešte nimi nechávajú aj olizovať, tak toto je už naozaj choré!!!

Veď venčiaci pes oňucháva a olizuje všetko čo mu príde do cesty vrátane exkrementov. Chce mi niekto tvrdiť, že takýmto spôsobom sa nemôže šíriť nákaza?!

PS

Pred 34 rokmi ma moje dcéry (vtedy 6 a 7 ročné) svojim mrnčaním dotlačili k tomu, že som im kúpil psa. Moja zásada bola, že pes do bytu nepatrí, ale dokázal som im odolávať iba 4 roky. Bola to dvojmesačná fenka stredného pudlika. Po štyroch rokoch ma dcéry opäť presvedčili, aby sme si z jej vrhu jedno šteňa nechali. Takže už sme mali dvoch psov. Po 13 rokoch v priebehu 5 mesiacov nám obe uhynuli. Krátko nato našla mladšia dcéra túlavého psa (asi polročné šteňa labradora) – rozvešala po meste oznamy, že našla psa, ale nikto sa neprihlásil tak si ho nechala, ale keď sa jej malo narodiť dieťa, tak nás rodičov poprosila, či by sme si Lunu nezobrali do opatery aspoň na 2-3 roky… odvtedy žila u nás do svojich 14 rokov, ale mala nádor a veterinár nám poradil, že bude lepšie ju utratiť ako keby sa mala ešte viac trápiť.

Týmto príbehom chcem povedať iba toľko, že napriek tomu, že všetci sme mali radi našich psov, tak nikto z nás sa nenechával olizovať žiadnym z nich a ani žiaden z nich nespával s nami v posteli.

Ukrajinský minister zahran. vecí Dmytro Kuleba potvrdil medializované správy…

25.04.2024

…potvrdil, že jeho rezort pripravil nový postup pri poskytovaní konzulárnych služieb v zahraničí pre mužov z Ukrajiny v mobilizačnom veku. „Kuleba v utorok v statuse na sociálnej sieti X napísal, že ak muž podliehajúci mobilizácii odišiel do zahraničia, ukázal svojej vlasti, že jej prežitie sa ho netýka.“ Zdroj [...]

Tempom, akým sa stavajú naše diaľnice, tak takto nebudú dokončené ani za 50 rokov!

24.04.2024

Ako zaostávame za vyspelejšími krajinami – o tom hovorí aj nasledujúce video, ak si ho pozriete, tak nepochybujem o tom, že váš názor bude rovnaký ako môj. Môj postreh k spomenutému videu: https://www.youtube.com/watch?v=XTYVgoJVRqA Maličké elektrárne postavené pozdĺž diaľnic vyrábajú elektrinu z protiidúcej premávky vozidiel, – rotujúce lopatky [...]

Rusko zničilo charkovskú televíznu vežu…

24.04.2024

Všetko nasvedčuje tomu, že niektorým politikom tá 3. svetová vojna naozaj veľmi chýba!

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 17:55

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Realista1

Keď vidím nedostatky, poukážem na ne, hoci si veľmi dobre uvedomujem, že hlavou múr nikdy neprebijem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 157
Celková čítanosť: 440286x
Priemerná čítanosť článkov: 2804x

Autor blogu