Založ si blog

Toto sa v Japonsku nemôže stať…

…ale na Slovensku niektorí Slováci takéto praktiky už pokladajú za úplnú samozrejmosť a ani si nedokážem predstaviť, čo by to s nimi spravilo, ak by sa to v blízkej dobe zmenilo a naozaj by to začalo fungovať tak, ako to funguje v Japonsku. Viem z uvedeného textu netušíte o čom hovorím, no takmer všetci sa s tým dennodenne potykáme. Konkrétne hovorím o cestovnom poriadku resp. o jeho dodržiavaní priamo vodičmi dopravného podniku (DPMK). Doslova je to na šľak trafenie, keď si niečo naplánujete a jeden lajdák vám to pokazí len preto, že nedodržuje harmonogram cestovného poriadku resp. odchody autobusov tak, ako je to v celodennom rozpise.

Predvčerom predpoludním som sa s bežkami vybral na túru a naplánoval som si ju tak, že z Jahodnej vyrazím na Prednú Holicu ku chate Lajoška. Lenže v Košiciach by museli autobusy DPMK premávať tak, ako to majú v rozpise, čiže tak, ako ich majú vycapené aj na autobusových zástavkách…(mám na mysli odchody autobusov).

Na našom sídlisku pred príchodom autobusu som bol už o 7 minút skôr, len aby mi neušiel pred nosom, no autobus  meškal, minúty ubiehali, ale autobus nikde… (spoj vypadol). Povedal som si ešte šťastie, že päť minút po tom prvom autobuse mal prísť na našu zástavku ďalší autobus, no rozdiel bol iba v tom, že ten k mojej prestupovej zástavke resp. stanici chodí inou trasou, ale ak by bol prišiel načas, tak ten na ktorý som plánoval prestúpiť, tak by som ho ešte stihol, no zákon schválnosti zaúradoval a môj druhý autobus odchádzajúci z nášho sídliska meškal rovných 5 minút. Dokázal by som to ešte pochopiť, ak by stanica z ktorej ten autobus vyrážal na svoj okruh bola vzdialená od nášho sídliska min. 7 – 10 zastávok, – v takom prípade by sa ten autobus mohol zdržať napr. na semaforoch poniektorých križovatiek alebo na prechodoch pre chodcov – lenže tento spoj prichádza zo svojej východzej stanice na našu zástavku, a tá je prvá v poradí. (Takže lajdáckosť vodiča). Na prestupnej stanici som si musel počkať ďalšiu polhodinu na ďalší spoj, lenže ten už nešiel na Jahodnú, ale iba na Horný Bankov. Takže už som vedel, že z návštevy chaty Lajošky na Prednej Holici už nebude nič lebo naspäť domov od chaty by som sa musel vracať už potme. (Spravil som si túru iba z Horného Bankova na Jahodnú, no k autobusovej zastávke na Jahodnej som dorazil asi 8 minút neskôr, čiže po odchode autobusu, avšak mal som šťastie aspoň v tom, že práve tadiaľ prechádzala so svojim autom mladá mamička (bola sa lyžovať so svojim asi 8 ročným synom), keď ma zbadala na zástavke stáť s lyžami v ruke, zľutovala sa nado mnou a odviezla ma až pred náš blok (zhodou okolnosti obaja bývame na tej istej ulici).

Včera ráno som si povedal, čo mi nevyšlo predvčerom, tak si tu túru spravím dnes. Lenže autobus z Košíc na Jahodnú premáva ráno iba do cca 8:30 a ten ktorým som sa viezol, ten mal konečnú zástavku na Alpinke. Tak som si povedal budem mať o pár kilometrov dlhšiu túru. Lenže ešte som netušil, čo ma čaká lebo trasa z Alpinky po zelenej značke vedie do strašne strmého kopca až ku hrebeňu s názvom Kamenný Hrb z ktorého vedie červená značka smerom na Jahodnú… Keď som bol približne v polovici cesty pred Lajoškou, rozhodol som sa vrátiť späť na Jahodnú lebo ak by som išiel až ku chate Lajoška, tak by som musel ísť domov cez les a potme. Aký to však paradox, keď som dorazil na autobusovú zástavku rekreačného zariadenia Jahodná, tak mi tam jeden bežec povedal, že mám smolu lebo autobus už odišiel zhruba pred 2-3 minútami, (ten pre zmenu nemeškal), jeho vodič vyrazil smerom na Košice o cca 3 minúty skôr. Bohužiaľ ďalší spoj mal odtiaľto ísť až o dve hodiny neskôr, takže som si povedal, že za tie dve hodiny budem radšej pokračovať na bežkách až na Horný Bankov. (Ešte šťastie, že keď vyrážam do prírody na túru, tak si beriem so sebou aj baterku čelovku). Takže nakoniec som sa tej lyžovačke (na bežkách v nočných hodinách) aj tak nevyhol.

PS

Ešte sa na chvíľu vrátim k tomu skoršiemu odchodu autobusu. Neviem či tomu vodičovi po tejto jazde už nekončila smená a možno už bol taký hladný, že sa ponáhľal na večeru a preto vyrazil skôr – alebo dávali v telke hokej, ktorý si nemohol nechať ujsť. (Vkladám sem aj fotografie z mojej včerajšej túry).

 DODATOK

Zvykne sa hovoriť, že do tretice všetko dobre, preto som si v utorok povedal, že keď sa mi ani dnes (v utorok) nepodarilo dôjsť ku chate na Prednej Holici, tak hádam zajtra (v stredu) sa mi to už podarí, avšak posledných pár týždňov mi môj počítač začal robiť problémy – strašne pomaly mi všetko naťahoval, tak som sa včera rozhodol, že si spravím o niečo kratšiu túru ako tú utorňajšiu a na 14:30 som si objednal itečkára – poprosil som ho, aby mi počítač priviedol späť „k zdravému rozumu“. Moja včerajšia túra začala na Hornom Bankove, z neho som sa vybral ku Kamennému Hrbu a odtiaľ späť na Horný Bankov – a z neho po poľnej ceste domov na KVP. (Naivne som veril, že na tej poľnej ceste ešte zostalo aspoň toľko snehu po ktorom by som sa zviezol na bežkách, no bohužiaľ tam sa už takmer všetok sneh roztopil).

PS

Počas obedňajšej siesty som sa stihol ešte aj trošku opaľovať.

Pripínam fotografie:

Dnes sa mi to hádam už podarí, že konečne dôjdem až ku chate Lajoška, na túru sa vyberiem už oveľa skôr ako v tých predošlých dňoch. (Hovorí sa, že presnosť a dochvíľnosť je výsadou kráľov, takže hádam,že dnes ma už vodiči DPMK nesklamú).

DODATOK 2

Bohužiaľ, ani dnes sa mi nepodarilo dôjsť až ku chate Lajoška…vodiči DPMK ma už nesklamali, ale prekazil mi to nedostatok snehu medzi Horným Bankovom a Kamenným Hrbom. (Na viacerých miestach vytŕčali z tenkej vrstvy snehu kamene a na niektorých miestach, ktoré sú viac vystavené slnečnému svitu, tam už snehu nebolo vôbec), takže len samotné prejdenie tohto úseku mi trvalo takmer 2 hodiny, (nechcel som si zničiť skĺznice na lyžiach, preto som si musel lyže párkrát vyzuť a ísť peši).

   

Veľká škoda, že sa ten sneh tak rýchlo topí – a podľa meteorológov sa má ešte otepliť – dúfam,  že do konca týždňa sa mi podarí dôjsť až na Prednú Holicu – ku chate Lajoške.

Na Jahodnú som dorazil o 14:40 – napriek tomu som sa pokúsil o nemožné a vyrazil som po Židovskej ceste smerom na Prednú Holicu, ale aby som sa nevracal späť na Jahodnú po tme, tak ako predvčerom, tak som to zhruba 3 kilometre pred Prednou Holicou zabalil a otočil som sa späť na Jahodnú. (K odchodu autobusu ešte chýbalo 17 minút).

 Vkladám sem aj fotografie z mojej dnešnej túry.

PS

Vážené dôchodkyne a vážení dôchodcovia, ak máte bežky schované niekde v pivnici alebo v garáži, nesušte ich tam, ale vyrazte s nimi do prírody lebo tá je tým najlepším liekom na vaše zdravotné problémy. Avšak aj pešie túry na zdravom vzduchu prospejú vášmu zdraviu a je veľká pravdepodobnosť, že vám to pomôže k tomu, aby ste sa nemuseli „kŕmiť kilami“ tej chémie, (v tabletkách), ktoré vám predpisujú vaši lekári.

DODATOK 3

Dnes mi to už konečne vyšlo 4 krát som sa v priebehu týždňa pokúšal dôjsť na bežkách až na Prednú Holicu k chate Lajoške, každý deň sa mi do cesty postavila nejaká prekážka, a to buď vypadol spoj s ktorým som sa plánoval dostať k autobusu, ktorý by ma odviezol na Jahodnú alebo vodič prvého autobusu meškal rovných 5 minút a práve tie rozhodli, že som prípoj nestihol, a aby toho nebolo málo tak jeden vodič  odišiel z východzej zástavky o 3 minúty skôr a tak keď som už nechcel čakať 2 hodiny na ďalší spoj, tak som sa vybral na bežkách potme smerom na Horný Bankov. (Našťastie – mal som so sebou čelenku).

Musím sa však priznať, že dnes napriek tomu, že som odišiel na zástavku autobusu 10 minút pred 8 hodinou (autobus mal odchod zo zástavky o 8:02 – tak k autobusu, ktorý ma mal odviesť na Jahodnú sme meškali asi 3 minúty, totiž bola ranná špička a na križovatkách bolo veľa áut). Takže nakoniec ani dnes som nevyrazil na Prednú Holicu z Jahodnej, ale tak ako včera z Horného Bankova, ale tým, že dnes som vyrazil z domu o dve hodiny skôr ako včera, tak práve tie dve hodiny mi pomohli prekonať všetky bariéry, ktoré ma postihli v predošlých dňoch.

Vkladám sem aj fotografie z dnešnej túry.

PS

Od chaty Lajoška som odchádzal na Jahodnú o 15:15 hod. Ktorí túto trasu poznáte, určite si viete predstaviť aké úsilie som musel vynaložiť, aby som na Jahodnej chytil spoj, ktorý mal odchod o 16:52 hod. (Nechcelo by sa mi tam čakať dve hodiny na ďalší spoj a už tobôž nie ísť potme na Horný Bankov, tak ako som to spravil pred 2 dňami).

Ukrajina je veľmi požadovačná

19.04.2024

My Slováci sme tak mierumilovný a tolerantný národ, že nás zneužívajú nielen naši politici, ale ešte si nechávame s prepáčením srať na hlavu aj europarlamentom a Spojenými štátmi americkými. Čokoľvek nám nadiktujú – hlavne vláde a parlamentu, tak sa im vo všetkom snažia vyhovieť, a to aj napriek tomu, že vo voľbách resp. pred voľbami nám [...]

Američania zobuďte sa, Biden nie je pápež, aby bol doživotne prezidentom!

06.03.2024

Americký prezident je chorý a ďalšie štyri roky v úrade nevydrží. Američania sa o tom mohli presvedčiť na jeho nedávnej tlačovej konferencii v Bielom dome pôsobil tam úplne dezorientovane a vystrašene hľadel do prázdna. Nové video Joea Bidena vyvolalo v X komunite hrôzu. Ako je možné, že demokrati chcú tohto muža v Bielom dome ďalšie štyri roky? –Niektorí [...]

Pán Matovič, Rómov môžete oklamať iba raz, ale oni Vám to do smrti nezabudnú!

04.03.2024

Podľa Únie Rómov dostalo OĽANO za predošlé a aktuálne obdobie viac ako 30 miliónov zo štátneho rozpočtu. „Má ich aj vďaka tisíckam rómskych hlasov. V ostatných voľbách by sa ani nedostal do parlamentu, keby neoklamal svojich rómskych voličov. Matovič vládne týmto peniazom, Oľano je strana pár ľudí, nemá skoro žiadne náklady na činnosť tak nech sa [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Realista1

Keď vidím nedostatky, poukážem na ne, hoci si veľmi dobre uvedomujem, že hlavou múr nikdy neprebijem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 152
Celková čítanosť: 428484x
Priemerná čítanosť článkov: 2819x

Autor blogu